Petteri Joensuu nimitetty Mandatum Lifen asiakasvaroista vastaavaksi sijoitusjohtajaksi

31.10.2019

Petteri Joensuu, 50, KTM, on nimitetty Mandatum Lifen asiakasvaroista vastaavaksi sijoitusjohtajaksi (CIO, Client Assets) 9.10. alkaen. Uudessa tehtävässään hän vastaa asiakasvarojen sijoitusstrategiasta ja allokaatiopäätöksistä.

Joensuun tehtävään kuuluu myös Mandatum Lifen kanssasijoitusstrategian vahvistaminen Sampo-konsernin kanssa.

Vuodesta 2018 lähtien Mandatum Lifessa työskennellyt Joensuu toimi aiemmin Mandatum Lifen Sijoitusratkaisut-yksikössä Senior Advisorina. Tätä ennen hän on toiminut muun muassa Suomi-yhtiön sijoitusjohtajana. Joensuu raportoi uudessa tehtävässään Sijoitusratkaisut-yksikön johtajalle Lauri Vaittiselle.

”Mandatum Life on sijoittajana kärsivällinen opportunisti. Hyödynnämme allokaation muodostamisessa kaikkia omaisuuslajeja. Uskallamme myös kulkea vastavirtaan, emmekä tuijota indeksejä. Petteri Joensuu tulee tehtävässään varmistamaan, että asiakasvaramme sijoitetaan parhaalla mahdollisella tavalla myös tulevaisuudessa”, sanoo Lauri Vaittinen.

image.png
Petteri Joensuu

Lisätiedot:

Lauri Vaittinen, johtaja, Sijoitusratkaisut, lauri.vaittinen(a)mandatumlife.fi, p. +358 50 382 1674