Pääomasijoitusrahastojen hallinnointiyhtiöihin sijoituksia yli 400 miljoonalla dollarilla

11.12.2019

Vaihtoehtoisten sijoituskohteiden kysyntä jatkaa kasvua. Pääomasijoitusrahasto on kerännyt Mandatum Lifen kautta yli 400 miljoonaa dollaria hallinnoitavaa varallisuutta.

Sijoitus tehtiin amerikkalaisen, globaalisti sijoittavan Dyal Capital Partnersin pääomasijoitusrahastojen hallinnointiyhtiöihin sijoittavaan pääomasijoitusrahastoon. Se keräsi yhteensä lähes 9 miljardin dollarin edestä sijoitusvarallisuutta. Sijoitus oli houkutteleva, sillä sen kautta pääsee hyötymään alan hyvästä kannattavuudesta ja pääomarahastojen tekemästä sijoitustoiminnasta.

”Pääomasijoitusrahastojen hallinnointi on hyvin ennustettavaa, ja pitkiin sopimuksiin perustuvaa liiketoimintaa, joka sopii hyvin Mandatum Lifen sijoitustyyliin”, kommentoi Mandatum Lifen vaihtoehtoisten sijoitusten johtaja Jussi Tanninen.

”Tämä on todennäköisesti suurimpia suomalaisen toimijan kautta tehtyjä sijoituksia Private Equity -rahastoihin. Saimme mukaan merkittävästi sijoituksia myös Suomen ulkopuolelta, joten olemme erittäin tyytyväisiä”, kommentoi Mandatum Lifen Sijoitusratkaisut-yksikön johtaja Lauri Vaittinen.

Vaihtoehtoisten tuotteiden kysyntä on kasvanut voimakkaasti viime vuosina, ja etenkin Private Debt -sijoittamisessa, eli vaihtoehtoisessa korkosijoittamisessa, Mandatum Life on Suomen instituutiovarainhoidon markkinajohtaja. Mandatum Lifen Private Debt III -sijoituskori suljettiin juuri, sen kerättyä 210 miljoonaa euroa merkintäsitoumuksia.

Lisätiedot:
Lauri Vaittinen, Johtaja, Sijoitusratkaisut, lauri.vaittinen@mandatumlife.fi, p. 050 382 1674

Jussi Tanninen, Johtaja, Vaihtoehtoiset sijoitukset, jussi.tanninen@mandatumlife.fi, puh. 040 563 1937

Niina Riihelä, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, niina.riihela@mandatumlife.fi, p. 040 728 1548

Mandatum Lifen kapitalisaatiosopimusten vaihtoehtoisiin sijoituskohteisiin sijoittavat pääasiassa Suomessa ja muissa Pohjoismaissa ei-kuluttaja-asemassa olevat sijoittajat ja erikseen luokitellut ammattimaiset asiakkaat, kuten eläkesäätiöt, muut säätiöt, suuryritykset ja yhdistykset, joiden sijoitusvarallisuus on huomattava sekä osakeyhtiöt, jotka harjoittavat sijoitustoimintaa.