Mandatum Life Suomen kahdeksanneksi paras työpaikka

8.2.2019

Mandatum Life on valittu yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista jo yhdeksäntenä vuotena peräkkäin. Mandatum Life sijoittui Great Place to Work Institute Finlandin tutkimuksen keskisuurten yritysten sarjassa sijalle kahdeksan.

"Olen todella ylpeä saavutuksestamme. Kahdeksas sija ja kymmenen parhaan joukkoon pääseminen keskisuurten yritysten sarjassa on todella merkittävä tulos. Samoin se, että tämä on ylipäätään jo yhdeksäs kerta peräkkäin kun GPTW-tutkimuksessa valikoidumme parhaimpien työpaikkojen joukkoon”, kommentoi Mandatum Lifen toimitusjohtaja Petri Niemisvirta.

"Pitkäkestoinen menestyksemme on seurausta monesta asiasta. Olemme tehneet jatkuvaa ja määrätietoista työtä henkilöstökäytäntöjemme kehittämisen eteen, olemme panostaneet esimiestyöhön, pitäneet huolta palkitsemisjärjestelmien toimivuudesta sekä huolehtineet yrityksemme kilpailukyvystä ja menestyksestä”, jatkaa Niemisvirta.

“Hyvän työpaikan ja vahvan yrityskulttuurin rakentaminen on johdon arvovalinta, mutta myös jatkuva prosessi, jossa Mandatum Life on onnistunut esimerkillisesti”, sanoo Great Place to Workin myyntijohtaja Sonja Hilvo.

”Mahdollisuus osallistua liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen sekä oman työn ja työympäristön kehittämiseen on Mandatum Lifella tehty monin tavoin mahdolliseksi ja henkilöstön osallistaminen nähdään ensiarvoisen tärkeänä. Mandatum Life on ihmisläheinen ja aidosti työntekijöistään välittävä organisaatio, missä työskennellään yhtenä joukkueena kohti tavoitteita. Haluan onnitella kaikkia Mandatum Lifella työskenteleviä jälleen kerran koko Great Place to Workin puolesta upeasta saavutuksesta Suomen parhaiden työpaikkojen listalla”, Hilvo sanoo.

Vuonna 2019 tutkimukseen osallistui yhteensä 150 organisaatiota. Sijoitus tutkimuksessa määräytyy henkilöstön tyytyväisyyskyselyn sekä Great Place to Work Instituten asiantuntijoiden suorittaman työpaikan kulttuurin analyysin perusteella. Henkilöstökyselyssä oli tänä vuonna yhteensä 59 väittämää. Ne jakautuvat viiteen osa-alueeseen: Uskottavuus, kunnioitus, oikeudenmukaisuus, ylpeys ja yhteishenki. Työpaikan kulttuurin analyysissä perehdytään organisaation henkilöstökäytäntöihin, ja siinä selvitetään, miten hyvin ne tukevat työntekijäkeskeisen henkilöstökulttuurin rakentamista.
Tulokset hyvällä tasolla

Tutkimuksen osa-alueiden kokonaispisteitä katsottaessa Mandatum Lifen tulokset ovat pysyneet hyvällä tasolla. Tutkimus kertoo, että olemme onnistuneet rakentamaan erittäin hyvän työpaikan – viime vuoden tapaan 91 % henkilöstöstä suosittelisi Mandatum Lifea työnantajana.

Mandatum Life sai jälleen Great Place to Work® -sertifikaatin. Great Place to Work® -sertifikaatti myönnetään organisaatioille, joissa vähintään 7/10 kokee, että tämä on hyvä työpaikka.

Poimintoja Mandatum Lifen tuloksista:

Trust Index -kokonaispisteet (keskiarvo kaikista väittämistä): 84 % (2018: 85 %)
Kokonaisuutena tämä on todella hyvä työpaikka: 90 % (2018: 94 %)
Tavat, joilla vaikutamme yhteiskuntaan, ovat minusta hyviä: 87 % (2018: 90 %)
Täällä ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti riippumatta syntyperästä: 97 % (2018: 97 %)
Täällä ihmisiä kohdellaan tasa-arvoisesti riippumatta sukupuolesta: 91 % (2018: 92 %)

Vastausprosentti: 87 % (2018: 86 %)