Mobil­tjänsten Mandatum Pen­gar

Mobil­tjänsten Mandatum Pen­gar

Håll dig uppdaterad om ditt avtal och dina placeringar. Mobiltjänsten Mandatum Pengar finns alltid nära till hands och håller dig uppdaterad om ditt avtal och hur dina tillgångar utvecklas. Du kan enkelt ladda ner appen från appbutikerna till din iOS- eller Android-enhet.

Ladda ner mobilappen Mandatum Pengar till din mobila enhet från appbutiken (App Store eller Google Play).

Godkänn tjänstens användarvillkor och fortsätt till identifieringen. Aktivera tjänsten med dina nätbankskoder.

Logga in på mobiltjänsten med användarnamn och kod. Du kan också ta i bruk biometrisk inloggning.

Ta enkelt Mandatum Pengar i bruk

Det är enkelt och behändigt att börja använda mobiltjänsten Mandatum Pengar. Tjänsten lämpar sig för iOS- och Android-enheter. Du hittar appen med sökordet Mandatum Pengar (App Store eller Google Play).

För att aktivera tjänsten och identifiera dig behöver du nätbankskoder, efter det räcker det med användarnamn som Mandatum skapat och den minst fyrsiffriga kod som du själv valt för att logga in.

Utöver kod kan du logga in på mobiltjänsten Mandatum Pengar med Touch ID eller Face ID på Apples iOS-enheter, och med fingeravtryck på Android-enheter. När du tar i bruk appen första gången, föreslår appen biometrisk inloggning. Du kan aktivera eller inaktivera funktionen senare i mobiltjänstens vy för inloggning med kod.

Du kan använda mobiltjänsten Mandatum Pengar på svenska, finska och engelska.

När du aktiverar funktionen för push-meddelanden får du genast besked när det finns ny intressant information i appen för dig.

 


Säkerhetsanvisningar och användarvillkor

Funktioner

Säkerhet och administrering av koder i appen Mandatum Pengar

Det är tryggt att använda mobiltjänsten Mandatum Pengar, när du sköter om datasäkerheten i din mobila enhet. När appen Mandatum Pengar tas i bruk på en ny enhet krävs det alltid identifiering med nätbankskoder. När du väljer en personlig kod för inloggning på appen, notera att koden ska bestå av minst fyra siffror. Du kan också välja en längre kod. Om du glömt din kod, förutsätter appen efter tre misslyckade försök inloggning på mobiltjänsten med nätbankskoder.

Om du vill kan du också spärra mobiltjänstens koder i Mandatums webbtjänst. Logga in på webbtjänsten och klicka på ditt namn uppe till höger. Välj Kunduppgifter i den rullgardinsmeny som öppnas. Du kan spärra koderna på fliken Mobilappar. Efter att du spärrat användarnamn och koder kräver nästa inloggningsförsök inloggning med nätbankskoder till alla mobilapplikationer och på alla enheter.