Paperiton palvelu

Paperittoman palvelun avulla saat asiakirjasi sähköisenä verkkopalveluun. Ilmoitamme sähköpostilla, kun sinulle on uutta luettavaa. Palvelu on ilmainen.

 

Paperittoman palvelun hyödyt

Asiakirjat säilyvät hyvässä järjestyksessä verkkopalvelussa omassa Arkistossasi

Pääset asiakirjoihin käsiksi missä ja milloin tahansa

Pysyt ajan tasalla tärkeistä asiakirjoista sähköposti-ilmoituksen ansiosta

Kirjaudu verkkopalveluun

 

Saitko kirjeen paperittomasta palvelusta – mistä on kyse?

Miksi paperiton palvelu kannattaa ottaa käyttöön?

Paperiton palvelu on helppo ja vaivaton sekä ympäristöä säästävä tapa pysyä ajan tasalla vakuutusasioista. Verkkopalvelun arkistossa tarkastelet asiakirjojasi missä ja milloin tahansa. Verkkopalvelu toimii tietokoneen lisäksi puhelimella ja tabletilla vuorokauden ympäri. Kirjaudut verkkopalveluun henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi osoitteessa www.mandatumlife.fi.

Saanko jatkossa kaiken postini sähköisenä?

On mahdollista, että saat vielä vakuutuspostia paperisena. Paperitonta palvelua kehitetään edelleen ja tulevaisuudessa se tulee kattamaan kaiken vakuutuspostimme. Saat laskusi edelleen paperisena, jos et ole vielä ottanut käyttöösi e-laskua. E-laskun voit ottaa käyttöön näppärästi omassa verkkopankissasi.

Miten toimin, jos en halua paperitonta palvelua käyttööni?

Suosittelemme sinulle paperitonta palvelua vaivattomana ja ympäristöystävällisenä tapana pysyä ajan tasalla vakuutusasioistasi. Jos et kuitenkaan halua ottaa paperitonta palvelua käyttöösi, kirjaudu verkkopalveluumme pankkitunnuksillasi osoitteessa www.mandatumlife.fi. Verkkopalvelussa ollessasi klikkaa nimeäsi ja valitse Omat tiedot – Paperiton palvelu. Rastita paperiton palvelu pois käytöstä.

Miten paperiton palvelu toimii käytännössä?

Paperittoman palvelun myötä asiakirjasi tallentuvat verkkopalveluun, ja asiakirjojen postitus kirjeenä lakkaa*.

Saat ilmoituksen saapuneesta dokumentista sähköpostilla. Sähköpostin otsikosta ilmenee viestin aihe. Huolehdithan, että ilmoittamasi sähköpostiosoite on ajan tasalla ja oikein, ja että postilaatikossasi on tilaa uusille viesteille, sillä emme erikseen ilmoita viesteistä, jotka eivät ole menneet perille.

Emme lähetä sinulle markkinointiviestintää, mikäli et ole antanut siihen lupaa. Voit kuitenkin saada asiakkuuteesi liittyvää palveluviestintää sähköpostitse, kuten esimerkiksi tietoa ajankohtaisista eduista ja palveluista.

 

Tällä hetkellä voit saada sähköisenä seuraavat dokumentit:
  • Sopimukset
  • Vuositiedotteet ja muut tärkeät tiedotteet
  • Korvausasiakirjat

 

Laskut lähetetään sinulle edelleen paperilla. Valitsemalla e-laskun omassa verkkopankissasi saat myös laskumme sähköisenä verkkopankkiisi.

*Muut kuin yllä listatut dokumentit tulevat sinulle vielä jonkin aikaa paperisena. Paperitonta palvelua kehitetään jatkuvasti ja tulevaisuudessa se tulee kattamaan kaiken paperimateriaalimme.

Hyvä tietää

Voit tallentaa verkossa olevat asiakirjasi pdf-muodossa haluamaasi paikkaan avaamalla dokumentin ja valitsemalla Tallenna. Tarvittaessa voit myös tulostaa asiakirjat itsellesi.

Ilmoitukset uusista saapuneista asiakirjoista kulkevat avoimessa verkossa. Nämä sähköpostiviestit eivät sisällä vakuutus- tai korvaustietoja, mutta ne kertovat, että sinulla on asiakassuhde Mandatum Lifeen.

Asiakirjojasi säilytetään verkkopalvelussa seuraavasti:

  • Laskut ja korvauspäätökset vähintään 2 vuotta
  • Muut asiakirjat yleensä vähintään 6 vuotta

Paperiton palvelu on tällä hetkellä käytössä vain yksityisasiakkaille. Palvelu on tulossa yritysasiakkaiden käyttöön myöhemmin.

Sijoitussidonnainen Nova lisäeläkevakuutus on sähköinen tuote ja siten automaattisesti paperittoman palvelun piirissä.

Näin otat paperittoman palvelun käyttöösi

  1. Kirjaudu verkkopalveluun

    Kirjaudu oman pankkisi henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla Mandatum Lifen verkkopalveluun.

  2. Valitse oma nimesi

    Ollessasi kirjautuneena, valitse oma nimesi oikeasta yläreunasta.

  3. Valitse "Omat tiedot"

    Mene Omat tiedot -välilehdelle.

  4. Valitse "Paperiton palvelu"

    Mene Paperiton palvelu -välilehdelle ja rastita kohta ”Haluan ottaa käyttöön paperittoman palvelun”.

  5. Tarkasta sähköpostiosoitteesi

    Tarkista, että Omissa tiedoissasi oleva sähköpostiosoitteesi on ajan tasalla, sillä lähetämme tiedon saapuneesta asiakirjasta kyseiseen osoitteeseen.

  6. Tallenna

    Muista tallentaa tiedot.

Paperiton palvelu

Ota paperiton palvelu käyttöösi verkkopalvelussa

Kirjaudu verkkopalveluun